"Journalisterna mörklägger.."


Jag såg artikeln "Journalisterna mörklägger sanningen om invandrarna" & tänkte "good material för alla som gillar SD & inte gillar invandrare" läs den gärna & tyck till, verkar som många har gjort det. Jag fastnade dock i en debatt när jag kommentera i ett blogginlägg och såhär tyckte "Tengil" som själv va invandrare & röstade på SD - enligt han i alla fall:

"Sd-pressekreteraren som sade så där uttryckte sin personliga åsikt, inte Sverigedemokraternas som parti. Han får tycka vad han vill. Personligen håller jag med honom. Det finns något som heter svensk kultur och olika svenska beteenden, bland andra Karl-Olov Arnstberg har skrivit flera böcker och artiklar om detta."

Jag beskrev när han förklarade att Henke Larsson var svensk men inte Zlatan Ibrahimovic..Tyckte det roligaste var när han skrev att det finns ett "svenskt" beteende så enligt hans def. är alla svenskar likadana. Haha.

"Frankrike har slöjförbud i skolan. Det fungerar bra för dem. Det handlar om att de muslimska kvinnorna antingen förtrycks, eller så väljer de självmant att ta avstånd från det svenska samhället. Ingetdera är bara och motverkar integration/assimilation. Varken sd eller jag vill se en islamisering av Sverige. Religion kan man syssla på fritiden."

Detta visar tydligt hur Tengil inte har någon aning om vad slöjan står för & varför den används, vilket visar hans mycket få kunskaper om islam, jag gissar på att de flesta är fördomar av hans kommentarer.. Roligt att han också nämner att man kan syssla med religion på fritiden när jag själv som liten alltid hade mina skolavslutningar i en kyrka.

Kanske det bästa han skrev var:

"Assimilering har Sverige inte bedrivit sedan 1975 då man istället införde mångkultur och integration. Sd vill dock ha en assimileringspolitik igen."

Han menar alltså inte att vi ska mötas på vägen Svenskar och Invandrare - utan om man flyttar till Sverige ska man ändra hela sin person och identitet så att det passar det svenska samhället, han själv dock har inget svenskt namn, undrar när han tänker byta det, eftersom han tycker att detta är en bra idé? Haha jag hoppas att ni ser att detta är en absurd debatt. Detta visar än en gång hur SD politiker & deras hängivna anhängare är rasister fast enligt dem själva sparkar ut dessa ur partiet. Skulle vilja se dem säga det bakom stängda dörrar.

Det var allt den här gången, hoppas Tengil tänker om, för sin egen skull, annars kanske han får en gratisbiljett hem, vilket han nog inte hade hoppats på från hans trogna vänner Sverigedemokraterna...

Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Hej :)
Tänkte bara säga att om du har tid å lust får du gärna lyssna på mig, sjunger & spelar, i min blogg..
Ha det bra!

2008-04-09 @ 02:22:13
URL: http://LiinneaK.blogg.se
Postat av: Roberth Ström

ja de ljuger! Det borde du veta

2008-04-25 @ 08:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0