Kan man ha för många skor?

När jag & min pojkvän var påväg in i lägenheten igår stod han extra länge & kollade på mina skor i hallen. Sedan säger han "alltså Ajla, vad ska du med alla dessa skor till, du använder inte ens hälften" och sedan när jag säger att jag använder alla säger han "och alla är svarta" hahaha.. sedan går han till min klädstång, skakar på huvudet & kollar på alla skor som ligger där. Då tänker jag att de flesta skor som står där inte är svarta och säger "se! där finns massa skor som inte är svarta".

Min hall & mina svarta skor (dvs. inte alla mina skor b a r a de svarta)

Uppifrån, ja min hall är väldigt liten & osnygg.


Hur kommer det sig att killar ofta (typ alltid) inte har samma passion för skor som tjejer? Är det designers fel som inte skapar nya, intressanta skor för killar? Eller att det inte finns så mycket skor för killar? För det finns det väl?


Konstigt, undra om det finns något i våra "tjejgener" som gör att vi älskar skor?


Kommentarer
Postat av: Sawen

Haha. Jag tror det finns mååånga killar som tycker om skor. Min brorsa tycker om skor. Men killskor är så jävla dyra. Vi tjejer kan hitta snygga och billiga, medan killskor är ofta dyra om de är snygga.

2009-12-07 @ 00:24:29
Postat av: Ayla

Svar till Sawen:



Det stämmer nog att skor för killar oftast är dyrare än liknande skor för tjejer, finns det ett par snygga skor som är svindyra, finns det nästan alltid ett liknande budgetalternativ, jag tror det finns för killar också, men jag tror killar gillar att köpa skor med bättre kvalité än tjejer, eftersom de ofta använder sina skor länge. Vi shoppar efter trender & byter ut våra skor varje säsong. Så egentligen borde det jämna ut sig i längden? Alltså prislappen blir den samma men vi har fler skor?



Men är killarna alltså avundsjuka på oss tjejer? 8-)

2009-12-07 @ 00:33:45
URL: http://aayla.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh vad kul! Kan du inte visa upp alla skorna nån dag? Ett härligt reportage :P

2009-12-07 @ 12:46:20
URL: http://bessis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0