Home

Kom hem riktigt sent idag. Missade första bussen och fick vänta ute vid köpcentret. Nu är jag hemma, en promenad från stan, i regn, några timmar senare.

På lördag fyller jag 20. Det känns sjukt, jag har känt mig som 20 eller till och med äldre de senaste två åren eller kanske till och med så långt jag kan minnas. Det är inget speciellt, en ålder men å andra sidan känns det som det var några få månader sedan som jag fyllde 19.

Åren går snabbt och även livet vilket innebär att man måste göra det mesta utav det och det som känns rätt i stunden, att följa hjärtat istället för att grubbla, att älska och att inte hata - det är något som jag tänkt mycket på den senaste tiden.


De senaste månaderna har jag haft en sån stark hemlängtan. När jag fick reda på att jag skulle flytta hemifrån, till en ny stad, ett nytt liv kändes det väldigt befriande. Jag kände mig stark och villig att lära mig allt som det innebar att bo själv, att klara sig själv i bra och dåliga stunder.

Två år senare har jag lärt mig väldigt mycket om livet och jag rekomenderar alla ungdomar att flytta hemifrån för att lära sig att leva själva, det verkar lätt, vilket det ibland kan vara - men ibland är det även väldigt svårt.

Nu börjar det bli sent, sitter här och skriver massa trams mitt i natten haha.. nepp, imorgon blir det jobb och på fredag ska vi fira min tjugoårsdag!

Godnatt mina vänner och bloggläsare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0