Spinner vidare

Självklart min konspirationsteori om Eurovision.  Jag vill nämna några punkter som jag tycker är lite märkliga. Föregående inlägg kan ni läsa här.

  • Norge bokade salen till nästa års Eurovision innan tävlingen. Säg mig är det inte lite märkligt. Överkonfidens eller Uppgjord tävling? Ni kan läsa om det här.

  • Rysslands juryordförande hoppade av i veckan för att han hade favoriserat vissa artister bland annat Alexander Rybak. Ni kan läsa om det här.
Citat:

"I veckan publicerade danska tidnignen Ekstrabladet bilder på Kirkorov från en privat middag tillsammans med den norska artisten Alexander Rybak. Snabbt väcktes frågor kring Kirkorovs oberoende som juryordförande."


  • Lägg till att Alexander Rybaks låt spelades i veckan när TV gjorde reklam för Eurovision CD:n. Normalt sett borde Sveriges låt spelats (enligt mig) men det gjorde den inte.

  • Plus att ingen vunnit så överlägset någonsin i Eurovision, trots att bättre låtar vunnit, varit med & att årets startfällt var ett av de bättre jag hört (jag följer Eurovision stenhårt).  Ni kan läsa om det här. Tidigare rekord var 292 nu blev det 387.

  • Mest antal musikaliska människor och välkomponerade melodier någonsin enligt mig. Så vinner en kille som darrar på rösten men som (jag kan ge lite credd) kan spela fiol.

Slutsats: I år vann en fiol Eurovision & från förra året är Eurovision redan uppgjort.


Gott folk. Vad säger ni?


Update: Av ren slump såg jag att Rix FM Festival 2009 släppt en CD med releasedatum 2009-05-13 (Eurovision finalen var den 16 Maj. Dvs. måste skivan gjorts ett tag innan också. Gissa vilken låt som spelas på spår 7? Just det Fairytale - vems namn står bland de 14 namnen på framsidan (av 32 som är med på skivan) - Just det en viss Alexander Rybaks namn. Releasedatum kan man bland annat se här.

Update 2: Alexander Rybak & hans familj kommer från Vitryssland. Du kan läsa det här.

Är inte folk lite märkliga?

Kommentarer
Postat av: Intenso

tack

2009-05-18 @ 08:34:50
URL: http://intenso.blogg.se/
Postat av: michelle

Jag håller verkligen med digh här skönt att nå¨n mer än jag tror de va konspiration :_S

2009-05-18 @ 09:49:11
URL: http://michelleelm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0