Sent på natten text

Kärlek är svårt. Även när kärleken är som finast är den svår. Hur är den då när den är som värst? Jag kommer ihåg hur jag kände innan jag fann kärlek. Minsta lilla skutt som hjärtat gav mig var ett hopp om kärlek. Minsta lilla känsla som rusade genom kroppen och visade sig genom fina ord som någon skrev. Fina ord som idag är försvunna. Ord som idag inte längre finns. Ruset som du fick av att känna känslan, borde inte finnas än idag. Du glömmer allt när du hittar kärlek. Skuttet som ditt hjärta tog när du såg henne kommer att försvinna in i mörkret och förbli likgiltighet. Men säg det till en människa vars blod pumpar snabbare varje gång han ser henne. Det går inte.


En sak man måste inse med kärlek. Det är att du inte kan lära dig av någon annan, vad det är, hur det känns och varför det finns. Du måste upptäcka det själv. Många hittar inte kärlek, många lever i misär och törst efter honom eller henne som fick ens blod att rusa, ens hjärta att ta ett extra skutt och ens kropp att värmas. De lever ovetande. Och den som varit olycklig kär vet att ensamheten kan tala.


Jag hoppas alla människor finner kärlek. Den dagen du finner kärlek kommer alla fina ord, alla minnen som du delat med dem som gett dig hopp om kärlek att försvinna. Du kommer vända dig om med ett leende och se på de svåra stunderna och inse att allt inte var som det verkade.



med den här texten säger jag godnatt. skriv gärna vad ni tänker på när ni läser texten!

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Jättevacker text! Kärleken är svår, kärleken är lätt, kärleken är vacker! Kärlek kan inte beskrivas med ord! När det känns rätt så vet man!



Men när kärleken inte besvaras? eller bevaras? När kärleken bryter utanför gränserna? När kärlek blir förbjudet? När kärleken ÄR förbjuden?



Hoppas allt är bra med dig!

KRAM

2009-11-27 @ 01:48:22
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0