Vill du tjäna pengar på din blogg?

Det är många som undrar hur man kan tjäna pengar på sin blogg, helt lagigt utan att behöva oroa sig för skattesmällar i efterhand. Som kanske många vet finns det olika sätt att tjäna pengar på. Det finns olika typer av sponsring, samarbeten & rena annonspengar. Jag har testat två olika nätverk & det som jag upplevt som enklast att använda är Tradedoubler. Tänkte göra en liten guide & ge er lite tips!



Steg 1: Registrera dig! Klicka här för att komma direkt till registreringsidan, klicka på den blåa knappen!

Steg 2: Ansök till program som passar just din blogg. Om du har en modeblogg klickar du på "sök" i vänstermarginalen, sedan har du till höger en ruta där det står "kategori" där rullar du ned till "mode" nu bör du ha en hel lista på program inom kategorin "mode". Du kan du t ex ansöka till nelly.se, eleven.se osv.

Steg 3: När du har fått mail om din blogg har blivit godkänd eller inte (det som krävs i princip är att du inte har något stötande innehåll på din blogg) så är det bara att sätta igång med programmet. Om det t ex är nelly.se så kan du lägga in en annons från dem på din blogg. Dock ska du vara försiktig med att lägga in för många annonser. Jag personligen tycker att det ser väldigt fult ut om man har hela bloggen nedklottrad med annonser! I så fall kan jag rekommendera att du länkar hemsidan när du skriver om den istället, så om någon handlar över din länk får du pengar!

Steg 4: När du samlat ihop 500 kr sätts pengarna in på ditt konto ungefär två månader senare. Däremot kommer Tradedoubler dra av skatt och arbetsgivaravgift om du är registrerad som privatperson. Därmed får du alltså inte ut hela 500 kr utan ungefär 48% mindre.

Steg 5: Var alltid ärlig med det du skriver jag stör mig väldigt mycket på folk som lägger in annonser & länkar sånt som de själva inte gillar. Jag länkar bara sånt som jag själv inspireras av eller oftast; det jag köper!


Hoppas detta var till lite hjälp, jag vet att det kan vara lite struligt med att göra direktlänkar & textlänkar, det bästa är att klicka på knapparna där det står "Skapa textlänk" & "Direktlänk" & först läsa igenom allt innan du använder dem! Lycka till!


Kommentarer
Postat av: carina

Det låter jätte svårt och lite krongligt att försöka sig på det där. Eller? Hur går det för dig? :)

2010-04-13 @ 16:20:25
URL: http://justcontinue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0