Fågelungar

Under natten har jag hört oroliga måsar utanför mitt fönster. Imorse förstod jag varför. Det stod tre små fågelungar på gräsmattan utanför. Runt fågelungarna cirkulerade stora måsar som uppenbarligen vaktade dem.

Lite längre bort såg jag en katt som spanade på fågelungarna, tyckte faktiskt lite synd om dem. Det värsta var att det var barn ute som hade fått syn på fågelungarna & jag tror inte att de förstod hur farligt det kan vara att gå fram till dem..

Efter en stund såg jag dock att en vaktmästare närmade sig fågelungarna. Han hade handskar på sig & en påse som han stoppade ned fågelungarna i (en påse?) sedan gick han iväg. Samtidigt flög måsarna runt honom & var som galna.

Så nu är jag lite nedstämd, undra vad vaktmästarna gör med fågelungarna? Även om de överlever & blir utsläppta kommer de inte klara sig utan mat & speciellt inte eftersom de inte kan flyga & lätt blir byte för utekatterna..

Ne, det var ingen bra start på dagen :( bilden är på en annan fågelunge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0