MAC

Rouge och Foundation från MAC




Efter att jag använt i.d. Bare Minerals foundation puder och rouge samt foundation från L'oreal bytte jag nyligen till MAC:s produkter. Den foundation som ni ser ovan är halvtäckande och till min hud anpassar den sig otroligt bra, det ser inte ut som att jag har smink, dock håller den inte hela dagen. Efter några timmar börjar den försvinna och efter en lång dag på jobbet är den helt borta, vilket är väldigt märkligt tycker jag men enligt expediten på Åhlens ska den heltäckande hålla hela dagen och hon ansåg också att den halvtäckande försvann väldigt snabbt. Därför ska jag testa den heltäckande nästa gång, men den här är otroligt bra om man är ute efter en helt naturlig look i några timmar. Ett minus till MAC för att man själv måste köpa till en pump till sin foundation.

Rougen köpte jag i helgen och har endast testat den, dock ser den väldigt bra ut och verkar hålla bra. Jag är var ute efter en bra vardagsrouge utan skimmer vilket den här lever upp till.

Pris: 255 kr för Foundation (+ ca 59 för pump) samt 220 kr för Rouge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0