IN MY MAKEUP BAG

// Från vänster Clinique High Definiion Lashes Mascara - Lumene Crystal Radiance Primer - MAC Rouge i färgen "Blush Baby" - Dior Forever Foundation Nr 023 - Guerlain Terracotta Solpuder Nr 01 - Dior Skinflash Concealer Nr 01" //


Tänkte presentera några av mina favoriter i sminkväskan. Till vardags har jag börjat använda mascara, solpuder och concealer. Tidigare hade jag ofta foundation men jag har trappat ned på det och har sällan foundation, inte ens när jag går ut. Det kommer dock att behövas när jag tappar min snygga bränna eftersom jag lätt blir väldigt ljus i ansiktet.. men än så länge kör jag mest på solpuder! Måste säga att primern från Lumene är riktigt bra som underlag om man inte vill använda foundation. Fick tips om den när jag kände mig lite matt och tråkig i ansiktet, man får jättefin lyster av den!

Sen måste jag verkligen tipsa er om världens bästa solpuder från Guerlain. Det är det bästa pudret i alla kategorier! Jag har tidigare hört att det skulle vara "världens bästa" men eftersom det är bland de dyrare på marknaden finns det inte överallt. Jag köpte mitt på Åhlens City och det kostade 500 kr. Vet att Kicks också säljer det bland annat här jag rekommenderar dock att ni provar det innan ni köper. Jag har Nr 01 och det funkar perfekt till min bränna! Ett tips om ni ska köpa solpuder (detta har jag läst och hört av alla som jag frågat om solpuder): välj hellre ett puder som är lite åt det gula hållet än åt det orange. Förr fanns det väldigt många orange solpuder och de blir lätt "för mycket" eller onaturligt på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0