PUNKT

Jag hade ungefär 4 inlägg i huvudet när jag åkte till Stockholm idag. Inlägg som skulle handla om helt andra grejer. Trevligare grejer. Jag vaknade lycklig hemma hos föräldrarna i Lidköping med en underbar känsla i kroppen. Jag kommer hem, kikar på datorn - tänker - jag ska inte se "dokumentären" som SVT visar om Sarajevo idag eftersom jag bara kommer att bli upprörd. Oundvikligt, självklart. Trots försök att låta bli ser jag slutet på den sk. dokumentären (i min mening propaganda och en massa dynga som SVT sprider). Ett slut som skuldbelägger alla civila offer för sin egen död, kopplar ihop Bosnien tillsammans med terrorgrupper och 9/11, två dokumentärer som framställer Ratko Mladic som en ansvarsfull kille (så många år senare) medan han ska dömas i Haag och hans land träda in i EU. Många kanske frågar sig varför nu - jag tror att ni har svaret där. Här finns ingen källkritik, det finns ingen fakta, det finns bara intressen.

Jag vet inte.. tror/vet att SVT med detta har fått en stor spricka i sitt förtroende, som för mig och många andra som är insatta i konflikten som har utspelat sig på Balkan kommer att vara svår att läka. För dem som har gjort "dokumentären", finner inga ord för er avskyvärda människor, ni är vidriga. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag och Mathias har sett båda programmen och satt väl som två stora frågetecken igår kväll. Vi är inte insatta på något sätt tyvärr, men vi blev väldigt förvånade över att dom kopplade ihop kriget med 9/11. Jag tyckte programmen var intressanta tills slutet då jag helt kände att något inte stämde och tappade förtroendet för allt dom sagt i programmet. Ja, hur som ville jag komma fram till att två okunniga även kände att det här kan inte stämma, vafan är det dom säger.

2011-09-05 @ 07:45:44
URL: http://rebeccascorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0