INSPIRATION

Hej på er. Det är tyst här inne och det känns ibland som att det är brist på inspiration från min sida vilket är konstigt eftersom jag känner mig väldigt insprirerad och peppad gällande bloggen. Jag uppdaterar både Instagram och Twitter ofta, det kanske är det som tagit över bloggandet? Det blir aldrig tid över efter jobb + träning + twitter/instagram + umgås med A & vänner. Dessutom har min kamera råkat ut för Iphone-döden haha, den följer aldrig med eftersom mobilen alltid finns till hands. Det ska jag försöka ändra på, även om bilderna blir hyfsade via Iphone så är självklart den riktiga kameran bättre.
 
Det verkar vara en trend som går, med mindre bloggande - bland de för närvarande 20 bloggare jag följer via bloglovin' har ca 10 av dem uppdaterar någonlunda flitigt och då är det bloggar som Sthlm Streetstyle och Kenza som jag räknar som flitigast medan mer privata och personliga bloggar eller som drivs av personer jag känner uppdateras allt mer sällan. Konstigt det där, läste någonstans att varannan tjej hade blogg (det var något åldersspann som jag inte la på minnet men i tidiga tonår till vuxen-ålder-strax-innan-trettio) mot tidigare var-tredje. Så det har samtidigt ökat med antal bloggar men tyvärr har många bra och stora bloggar försvunnit de senaste 2 åren. Sen vet jag att vintervädret i Sverige påverkat negativt eftersom alla känner sig gråa, tråkigt klädda i svart och oinspirerade till att i rådande väder och ta den där outfitbilden. Jag vill att det ska vara äkta och kännas äkta när man läser bloggen och det blir det sällan när en bloggare står ute i peep-toe sandaler i -10. Det är inte äkta och det är väldigt tråkigt. Sen är inte alla modebloggare men många uppskattar bilder från vardagen även hos andra.
 
Jag slutade blogga helt under en lång period, det var ca 5 månader och även om detta inte är en stor blogg (har max haft runt 1000 läsare /dag under en period till att pendla runt 80-100 /dag till att gå till runt 50 /dag som högst de dagar när jag inte uppdaterar sådär flitigt, typ som nu.. vilket är helt förståeligt, klart man slutar besöka bloggen om det bara kommer ett inlägg varannan vecka. Då kanske man dyker in här ibland och kan få en uppdate på allt jag skrivit de senaste två månaderna på en kvart.
 
Så, vad ska vi göra åt detta? Jag tycker vi ska göra något. Jag och ni. Ni kanske kan lämna en peppande/inspirerande/feedback kommentar när jag skriver något eller om jag glömt skriva något? Jag tar mer min kamera ofta och visar lite av mina senaste inköp och lite av vår nya lägenhet? Är det något ni vill se mer av?
 
Vi planerar dessutom en resa längre fram i vår, om allt blir som planerat och det ska självklart också dokumenteras här.. so are you with me?
 
En vårig bild från Milano, sånt blir det snart lite mer av

Kommentarer
Postat av: Rebecca N

Ja, kör bara kör! Det var ett himla roligt (intressant) inlägg att läsa. Jag vill såklart se bilder från lägenheten och mer av ditt liv eftersom du är så långt borta ;)

Jag vill också komma igång.. glömmer bort att fråga M om en design, det är banne mig inge kul att blogga när det ser ut som skit. Skriver inlägg, men publicerar dom aldrig :P

Kram!

Svar: Åh vilken tur att någon tyckte det haha, jag ska försöka bli lite bättre. Jag vill ju, det är bara tiden och prioriteringarna som ställer till det!
Jag tycker du ska skriva du är så bra på att få till inlägg :) kom igen nu, starta upp bloggen igen :)
aayla.blogg.se

2013-02-19 @ 08:49:34
URL: http://rebeccan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker du borde lägga upp lite mer bilder på dig!! :) Så vacker som du är! :) Kram

Svar: Åh tack! Haha jag ska försöka lägga upp, är ju dock inte alltid lika vacker efter en 8 h arbetsdag haha ;)
aayla.blogg.se

2013-02-21 @ 23:20:04
Postat av: Azra Zubanovic

Håret blev såååååå snyggt!! Jag vill se lägenheten!!

puss

2013-02-26 @ 23:27:05
URL: http://azraz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0