FREDAG, LÖRDAG, SÖNDAG I OSLO!

Just nu sitter jag på ett tåg tillbaka till Stockholm - från Oslo. Är inne på min andra Cola och har precis ätit en baguette. Man måste fylla på när man är på en 6-timmarsresa. Min pojkvän A bor i Oslo, ni som undrar vad jag hade för syfte med besöket. Vi hade inte så bra väder eftersom det låg en dimma över hela staden, det duggregnade konstant och luften kändes lite tung men jag har ändå haft en riktigt bra helg eftersom den spenderades med A.


Mitt första intryck av Oslo: mindre än jag tänkt mig, höga byggnader, mycket nybyggen, mycket klädaffärer, väldigt många gick runt med påsar från Acne (otippat!), dyra mataffärer, mycket pubar, de hade ingen småsten på gatorna (Sthlm gör något, alla mina skor gråter), spårvagnen heter Trikken (he he he) och varje övergångställe där det finns trafikljus har två röda gubbar och en grön? (har jag eller norrmännen missat något?!?!) Jag har bildbevis som jag tänker visa senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0