GET READY FOR THE SUN

1. Biotherm Lait Solaire SPF 30 - solskydd för både kroppen och ansiktet som har jag använt på våra två senaste solresor. Kan verkligen rekommendera den! Jag har tidigare använt lägre solskyddsfaktor men sedan det blivit så dåligt väer på somrarna i Sverige och jag haft så dåligt underlag så har jag köpt SPF 30. Det har fungerat bra för både mig och A. Den finns att köpa på Kicks bland annat - den börjar på 290 kr.
 
2. Yves Rocher Protectyl Végétal - aftersun i gelform som kyler och är väldigt effektiv. Smörjde in mig med denna förra året när vi var i Turkiet och wow vad len man blev efter denna. Fungerade superbra - beställer ni den på Yves Rochers hemsida kostar den 49 kr -  i butik är den lite dyrare, jag tror den går på 69 kr där! Ni hittar den här.
 
3.Hawaiian Tropic - läppglans med SPF 25 om man vill ha solskydd för läpparna och samtidigt ha lite glans på läpparna som dessutom luktar väldigt gott! Finns på bland annat Kicks och Nelly.se. Kostar 31 kr på Nelly.se just nu. Ni hittar den här.
 
4. Hawaiian Tropic - sololja som luktar underbart och gör att färgen blir mer intensiv. Den återfuktar ju såklart men har inget solskydd. Den finns bland annat att köpa på Kicks och på Nelly.se där de har superpris på den - endast 68 kr. Ni hittar den här.
 
5. Yves Rocher Monoï de Tahiti - klassisk sololja med den godaste lukten av alla jag prövat. För mig luktar denna sommar / strand / semester. Oljan går att använda både på kroppen och i håret. Den gör huden och håret mjukare. Den kostar 69 kr och ni hittar den här.
 
6. Yves Rocher Monoï de Tahiti - en torr olja som inte bli kladdig - vilket de andra oljorna ovan blir. Den är väldigt praktisk och den jag hade med mig till Turkiet förra året. Den blev dock stulen från min handduk när jag badade - första dagen! En stor suck. Eftersom Yves Rocher inte fanns där köpte jag Hawaiian Tropics olja istället men denna tycker jag är snäppet bättre. Ett stort plus är att den har en sprayflaska. Detta gör att oljan håller mycket längre eftersom jag i alla fall, tenderar att ta lite för mycket olja när jag ska smörja in mig vilket leder till att den tar slut snabbt. Den kostar 69 kr och finns att köpa här.
 
Well mina kära läsare, hoppas att ni hittar en ny favorit eller i alla fall kan orientera er lite bättre bland några av produkterna som finns på marknaden. När det kommer till solskydd litar jag på Biotherm och när det kommer till olja är det Yves Rocher som äger. Tycker att Yves Rocher är lite underskattat - men deras solprodukter är riktigt grymma! Dessutom får man alltid välja bland fina premier när man beställer från deras hemsida - och de skckar även ut rabattkoder som brukar vara bra. Det finns såklart fler märken som fungerar utmärkt men jag har bara tagit med mina favoriter ovan.
 
Jag har förresten bokat en resa med familjen och A till Turkiet igen! Vi ska sola & bada så jag och jag ser verkligen fram emot det. Vi åker nästa vecka vilket gör att jag måste inhandla några av mina favoriter nu i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0