Idag gillar vi inte låssmeden!

Jag blev väckt för en stund sen, en tjej som bor i korridoren en trappa upp (som jag inte känner, har nog aldrig sett henne förut) hade låst sig ute & eftersom alla är bortresta kom hon inte in. Hon hade smått panik eftersom hon varken hade telefon eller pengar på sig. Hon fick låna min telefon & låssmeden berättade de skulle ha 300 kr i handen när de ska låsa upp. Eftersom hon bara har kort frågade hon om han kunde vänta lite efteråt så hon kunde springa & ta ut pengar. Men nej. Det gick inte. Så nu är hon påväg till andra sidan stan för att gå till sin pappa eftersom hans telefonnummer inte finns på eniro eller hitta & för att han ska ge henne 300 kr för att hon sedan ska ringa låssmeden. Åh! Stör mig så mycket på låssmeden just nu, kunde han inte väntat på henne, så hon kunde ta ut 300 kr?

Hon fick låna en tjock tröja av mig som tur var! (Hon tänkte gå i t-shirt till andra sidan stan!) Jag hade inte heller kontanter hemma & ingen annan ville öppna dörren i korridoren (om de nu ens är här just nu).


Ne nu ska jag göra något vettigt som att städa & tvätta. Vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Bara bra :D!

2010-04-02 @ 14:55:44
URL: http://controella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0