WARM WANTIES

 
 
Ni hittar tröjorna uppifrån från vänster: 1. HERE 2. HERE 3. HERE 4. HERE 5. HERE 6. HERE
 
 
Jag är väldigt dålig på att köpa höst- och vinterkläder och därmed har jag inte så mycket variation i min tjocka-tröjor garderob. Jag tycker att det är jobbigt att håret blir rufsigt av allt som är stickat och de tjocka tröjorna är antingen för varma eller inte tillräckligt varma. Däremot tycker jag att det finns väldigt mycket fint där ute men varje tröja i bra kvalitet kostar ju en hel del.
 
Jag hittade väldigt många fina tröjor på Nelly.com i olika prisklasser men ofta är det så att ju dyrare desto bättre kvalitet - men inte alltid. Jag brukar undvika akryl och framförallt akryl och ull-blandning, varje gång jag har köpt det har tröjan blivit väldigt luddig snabbt. Jag föredrar hundra procent bomull, lammull, merinoull och angora - som visserligen luddar en hel del men det är så fint. Kashmir är väldigt varmt och fint men oftast väldigt dyrt - vet dock att man kan hitta en del alternativ på billigare kedjor men som jag skrev ovan brukar jag undvika blandningar, vilket det oftast är. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0