Första Maj


Kom precis hem från Första Maj tåget/talet, det gick ganska bra var lite nervös i början men det ordnade sig snabbt. Tänker inte citera hela talet utan tänkte välja ut en del som jag tycker är värd att tänka på:

"2008 har SSU utnämnt till Jämlikhetsår. Jämlikhet är ett ord som lätt missuppfattas och gärna medvetet av våra politiska motståndare.

Men som det verkar ibland även i vårt eget parti. Vi i SSU Skaraborg gjorde nyligen en utredning där det visade sig att Socialdemokraterna i Skaraborg hade en väldigt stor snedfördelning bland könen när man kollade på ordföranden i nämnder och liknande, hur kommer det sig? Om vi inte kan föregå med gott exempel inom Socialdemokraterna och exempelvis visa att kvinnorna kan minst lika mycket som männen, hur kan vi då förvänta oss att resten av samhället skall ändra sig?" 


image157
Under talet



 

image158
Adis & Jag


Nu ska jag fika & sedan måste jag sätta igång med plugget!

/A


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad fina ni är :) Kul att det gick bra med talet! Visst är det kul att hålla tal! jag längtar tills jag får hålla tal "på riktigt" :P

2008-05-01 @ 20:32:13
URL: http://sockerbitan.blogg.se
Postat av: Mussa Selim

Bra jobbat med 1:a maj!!!

2008-05-02 @ 13:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0