AT.MOSPHERE

Jag med Burj Khalifa i Bakgrunden - blundar jag? Det var jättesvårt att kolla eftersom solen var så stark & jag hade glömt brillorna på hotellet :(
På kvällen gick vi till At.Mosphere som är en lounge på 123:e våningen i Burj Khalifa.
Fontänen - både vatten och ljusshow.. lite flygplanskänsla?
Vin & en snack
Just chillin
Me
Räkcoctail & Friterade kycklingbitar med god sås i bakgrunden!
Me and A (min klänning är från Velour, bältet är från en annan klänning)

Innan läggdags tänkte jag bara lägga upp lite fler bilder från Dubai! Detta är från när vi besökte Burj Khalifas lounge At.Mosphere på 123:e våningen (så högt upp man kan komma om man inte äger en lägenhet uppe bland molnen haha).

Byggnaden är 828 meter och 164 våningar - världens högsta, vilket också gör deras lounge världens högsta restaurang! Vi bokade bord innan vi åkte hit, de tog endast emot personer som hade bokningar, så är ni sugna på att besöka loungen (rekommenderar det verkligen) så gå in på Burj Khalifas / At.Mospheres hemsida och ring dem!

Det kändes för övrigt lite som att man satt i ett flygplan när man kollade ut genom fönstret!

HOTELLET VI BODDE PÅ I DUBAI

Hotellet, vi lyckades fota det från en taxi
Utsikten från fönstret! Hela väggen var ett fönster!
Hotellrummet!
Från en annan vinkel - vi bodde på 15 våningen för er som undrar :)
Lobbyn!

Jag & A är väldigt nöjda med hotellet vi bodde på! Det var snyggt, rent, fräsht! Det var bra personal och det fanns gratis internet i lobbyn - tyvärr inte på rummen, det kunde man köpa till och det var dyrt så ett litet minus för just det. Hotellet hette Media One och det ligger i Media City där allt är nybyggt. Ni kommer inte ångra er om ni bor här under er vistelse. Ni hittar deras hemsida här men jag rekommenderar er att även kontrollera Booking, Hotels och andra sidor där man ibland kan hitta samma hotell med ett priserbjudande! Kontrollera alltid att skatt och serviceavgifter ingår i priset, för det kan blir mycket dyrare för er om det inte ingår.

PÅ TÅGET

Jag på tåget! Fick smygfota mig själv haha..

Jag är på väg från Oslo till Stockholm! Har haft en underbar helg med A! Tänkte kika in här en stund, mitt internet är inte det bästa, använder mobilt bredband från Tele2 men tyvärr bryts det hela tiden (speciellt när man åker genom skogen..) så det är inte så kul.. Lyssnar även på Spotify så ibland laddas halva låten så får man lyssna på den halvan tills att internet kommer igång igen.. haha ne nu ska jag återgå till att surfa lite, är framme runt 22 ikväll. Hoppas att ni har haft en bra helg!

Btw, har på mig min nya tröja från H&M Trend, ska visa bättre bild någon dag!

AT THE BEACH CLUB

Tänkte visa några fler bilder från stranden i Dubai! Denna är från strandklubben Barasti!
En lugn dag på stranden!
Glasklart vatten
Jag badar hehe
Klassiska benbilden
Skyskrapor på stranden någon? Detta på JBR
A at Barasti Beach Club
Kameler random på stranden.. dessa kunde man rida på.. haha

När jag väl är igång med Dubai-bilderna tänkte jag visa lite bilder från stranden. Vi hängde på Barasti Beach Club, JBR och en av dagarna var vi på Jumeirah Beach. Om ni åker till Dubai så tycker jag att ni ska hänga på Barasti! Där kan man även dricka på stranden & det var bara ungdomar där! Det kommer mer bilder snart!

OSLO

Jag på väg från nyårsfesten!
Älskar min nyårsklänning från Nelly Trend!

Är i Oslo just nu, därav den dåliga uppdateringen (inte för att den brukar vara så mycket bättre i vanliga fall nuförtiden haha) men jag har äntligen fått alla våra Dubaibilder nu! Det fanns eh, över 800 st! Helt sjukt. Hursomhelst, A lyckades fota mig när vi var påväg från nyårsfesten. Är lite kär i min klänning, så tänkte visa dessa bilder från nyårsfesten!

För övrigt, ikväll ska vi gå på bio. Vi ska se den nya Mission Impossible.. sen blir det nog utgång någonstans! Ha en bra kväll!

VICTORIA'S SECRET

Shoppade lite på Victoria's Secret i Dubai. Köpte bodylotion, duchgele och body spray som ni ser ovan! Jag köpte Bombshell för att den luktade supergott! Sen fanns det fler parfymer och bodylotions som luktade underbart men jag använder min Chanel Chance till vardags så jag köpte ingen av dem.. Tycker det är så tråkigt att vi inte har den här underbara affären i Sverige, ville typ ha allt där inne! Köpte även underkläder där, de var supersnygga, kommer dock inte visa dem här eftersom det är private ;)

Annars så packar jag just nu, imorgon ska jag till Oslo för att hälsa på A. Hur nice som helst! Har längtat!

ELLE

Hinner inte blogga så mycket idag. Tänkte bara säga - hur snyggt är inte det här omslaget på nya Elle (endast för prenumeranter)? Skitsnyggt!

SAILBOAT

Tänkte jag skulle slänga upp den här bilden på mig vid Burj Al Arab. Vi solade & badade vid den här stranden en dag men jag föredrog JBR framför denna. Här var det inte så mycket folk och det fanns inga fikaställen och restauranger så det var inte lika roligt tyckte jag. Men man måste väl se det här hotellet när man väl är i Dubai? Haha.. det såg ju ändå rätt häftigt ut men coolare på kvällen när det skiftade i färg bland annat :)

För övrigt, på bilden ser ni min nya strandväska som jag älskar. Den kommer från BCBG Max Azria som har riktigt fina grejer som faller mig i smaken. Dock köpte jag en annan sak där borta som jag snart ska visa för er (när jag vågar använda den haha).

BRR

Hej! Kikar in en sväng här, har inte gjort så mycket idag. Det var jättesvårt att få tvättid så jag tvättade idag på morgonen.. så dagen har mest gått åt att fixa, städa och tvätta hemma, inte så kul att läsa om kanske. För övrigt har det typ varit snöstorm idag, precis innan den kom igång såg det ut såhär när jag var på väg till tvättstugan:

Ne nu ska jag sova, har redan ångest inför hur kallt det kommer att vara kl 7 imorgon när jag ska till jobbet, eh..

NEW YEAR'S EVE IN DUBAI

Before the party, at the hotel haha.. tog lite smygbilder innan vi skulle ned till festen!

Älskar dessa sköna klackar!

Svarta "vingar" till örhangen från Gina!

Armband från Versace for H&M

Me & A

Jag & snygga palmer haha - i klänning från Nelly Trend

Me

Jag & har ingen aning om vilka det är som är bakom haha

Fireworks vid hotel Atlantis

Äntligen har jag fått upp lite bilder från nyårsnatten! Festen var grymt kul, mycket folk från olika delar av världen som var partyglada och en öppen bar som ingick i inträdet! Hur nice som helst! Att fira nyår i Dubai slår alla nyår jag firat i Sverige kan jag lova! Det kommer mer bilder från Dubai, detta var en av våra första dagar där. En väldigt bra start på en resa kan man säga haha.

BLUEBERRY

Bild från Blueberry idag, åt deras wraplunch - gott & nyttigt! Jag åt den med kyckling!

Kom hem för en stund sen, är fullständigt kaos här pga. resan haha. Paniktvättade i onsdags när jag hittade en ledig tvättstuga och allt hann inte torka så hängde upp det hemma.. så nu ligger det kläder överallt. Ne nu ska jag kolla på nya avsnittet av Grey's Anatomy.. senare kanske det blir utgång en sväng, inget fancy bara träffa lite folk! Vi hörs!

LÖRDAG!

Hej på er, har tagit mig lite tid att landa efter att vi kom tillbaka från Dubai. I måndags började jag jobba igen och det blev inte mindre jobb av att många blev sjuka under veckan! Så jag har haft fullt upp! Igår gick jag dock en liten sväng på stan, köpte en jättefin tröja, den är lite annorlunda.. men jag såg även denna snygga gula kavaj som jag är jättesugen på men jag funderar på om jag kommer att använda den eller inte. 499 pix kostar den. Såg även en jättesnygg tröja från Acne men ska fundera på saken haha, har shoppat för rätt så mycket i Dubai så shoppingbudgeten ligger på minus kan man säga :(

Jag hade tänkt lägga upp lite bilder från Dubai, dock har jag inte alla bilder här hos mig, har runt 150 bilder medan A har över 800, men eftersom jag ska till honom nästa helg så laddar jag över dem då!

Ne nu ska jag iväg en sväng på stan med Hanna! Hörs sen!

I'M BACK

Kom till Stockholm imorse, känns konstigt att komma från detta till snön! Bloggar mer snart igen!