My tools.

Hittade en underbar sida som har riktigt bra saker eleven.se där fanns också alla mina verktyg som jag använder till håret, vissa sällan andra ofta. Tänkte presentera dem här & säga vad jag tycker.



Elevens beskrivning:

BaByliss Plattång Slim Ceramic. Extra smala keramiska plattor för formning och plattning av håret. Ger dessutom extra volym till kortklippta frisyrer. Mycket snabb uppvärmning. Automatisk värmekontroll. Roterande sladdfäste.
  • Titanium Ceramic
  • Plattornas bredd: 22 mm
  • On/Off knapp samt status-indikator
  • Snabb uppvärmning - 120°C på 50 sekunder
Min kommentar: - Börjar med min gamling. Den här har jag haft i flera år. I början var den riktigt bra, tillräckligt varm & gjorde håret rakt men jag är inte säker på hur lång livslängden bör vara. Den har varat länge men nu snart behöver jag byta ut den. Jag har testat plattänger som är bättre för mitt hår som är tjockt men den här är absolut värd pengarna man betalar för den, har du tunnt/mellan tjockt hår är den här tillräckligt bra. Obs, gör supersnygga lockar till & med på mitt svåra hår. Den kostar 399:-

Elevens beskrivning:

Remington Protect&Shine Pro Soft Curls Tong är en locktång med hela 38 mm och Keramisk, Teflon och Tourmaline beläggning som är perfekt till att skapa stora naturliga lockar som både glänser och blir mjuka. Snabb uppvärmning på 60 sekunder med en hög variabel värmeinställning upp till 180°C och en indikator som visar när den är redo för styling. Locktången har en avstängningsfunktion som automatisk slår till efter en timme och det följer dessutom med en värmeresistent duk.
  • 38 mm
  • Unik Teflon® Keramisk & tourmaline beläggning
  • Variabel värmeinställning: 110 – 180°C
  • Snabb uppvärmning: 60 sekunder
  • Automatisk avstängning efter 1 timmer
  • Universell 120-240V (Multi Voltage)
  • Vridbart sladdfäste
Min kommentar: - Den här fungerar absolut inte på mitt hår. Tyvärr måste jag säga. Den är inte tillräckligt varm & fyller inte sitt syfte i att locka håret, dock blir mitt vågigt - vilket också kan vara snyggt men själva locktången är inte avsedd för detta. Den stängs av efter en timme viljket både är bra & dåligt då mitt hår oftast måste stylas längre än så. Den värms upp ganska snabbt & den är skonsam för håret. Dock måste man använda produkter som gör att lockarna inte släpper snabbt, mina brukar släppa efter 10 minuter. Men om du inte har tjockt hår kan den här fungera riktigt bra. Stora slarviga lockar är skitsnyggt! Den här kostar 249:-

Elevens beskrivning:

OBH Nordica Björn Axén Airstyler 700 . Den har en varmluftsborste med 3 utbytbara tillbehör: 2 rundborstar och 1 hårborste: 22 mm rundborste för små lockar och 38 mm rundborste för volym och stora lockar. De indragbara piggarna försäkrar att lockarna håller formen när håret lossas från borsten. Hårborsten gör att du kan borsta håret på vanligt sätt samtidigt som håret fönas torrt genom att luften förs igenom borsten ut till håret, tidseffektivt! Kan användas på både torrt och fuktigt hår. Metallborstarna har en keramisk beläggning för skonsam behandling.
  • 2 värmelägen/hastigheter
  • Care-funktion
  • Cool-funktion
  • Extra lång sladd: 2,8 meter
  • 700 watt
Min kommentar: - Detta är min favorit! Den kan göra allt, allt allt. Fungerar som min hårfön, plattång, volymgivare. Allt. Jag vill verkligen rekommendera den starkt. Den är verkligen praktiskt & det bästa är att du inte behöver borsta håret utan att du gör det samtidigt som du fönar det. Hur bra som helst. Jag personligen använder mest eller just nu endast varmluftsborsten men jag ska försöka hitta tillfälle att använda de 2 rundborstarna som ligger & dammar. Priset för den här är 495:-

Kommentarer
Postat av: SveaJ

jag har också plattången, men tror min börjar göra sitt nu..

2008-11-21 @ 14:30:15
URL: http://sveaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0