Ångest

Det är nu det börjar, ångesten. Har skummat eller faktiskt läst väldigt mycket av den delen som jag inte hann i Nancy Frasers bok.. vilket har lett till lite ångest över att jag inte gjorde det innan men hursomhelst har jag gjort det nu & nu återstår endast att se igenom Beverley Skeggs bok än en gång för att se till att jag uppfattat rätt & hitta de rätta referenserna. Lättare sagt än gjort, såhär ser frågan ut som jag ska besvara:

Fråga 1 (3p)

I Den radikala fantasin skriver Nancy Fraser att det – även om ekonomisk orättvisa och kulturell orättvisa ”är djupt inflätade i varandra” – finns en poäng med att analytiskt särhålla ekonomisk orättvisa och kulturell orättvisa. Hon förespråkar med andra ord ett tvådimensionellt perspektiv, med en ekonomisk dimension1 och en kulturell dimension2, där ingen av dimensionerna helt kan reduceras till den andra.

Hur tycker ni att Beverly Skeggs i Att bli respektabel förhåller sig till ett sådant tvådimensionellt perspektiv? Tar hon exempelvis hänsyn till båda dimensionerna eller reducerar hon någon av dem till den andra? Går hon längre än Fraser?

Jag vill med andra ord att ni redogör för hur ni tycker att Skeggs förhåller sig till Frasers tvådimensionella perspektiv. Argumentera för ert svar och underbygg gärna svaret med exempel från Skeggs.

Svaret får vara på högst sammanlagt 2 sidor, bredd 12

Som sagt, eller jag tänkte nog det - detta kräven en ice coffee :)

Ajla har ett helt paket hemma, mmhhhmmm :)

Kommentarer
Postat av: Josefin | Shadyblonde

Sv: tyvär så avslutades tävlingen för en vecka sedan. Men bättre lycka nästa gång! :)

2008-09-27 @ 01:00:14
URL: http://shadyblonde.blogg.se/
Postat av: ange

Yikes, den frågan var ganska rejäl alltså. Lycka till :)

2008-09-27 @ 23:43:52
URL: http://angeliquaa.blogg.se/
Postat av: aldin

aaaaaj när börja du me ice coffee:O cncn

2008-09-30 @ 12:38:13
Postat av: Ayla

Aldin:



När jag upptäckte Gabriels :D HAHA

2008-09-30 @ 14:24:21
URL: http://aayla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0