Hur kan det vara så stor skillnad?

 

Jag vet inte om ni ser, men ovanför har jag lagt en foundation från Lancôme i varukorgen hos www.parfym.se


Med frakt kostar den 298 kr totalt, inget annat. På Kicks kostar den 420 kr. Hur kan det vara så stor skillnad? Jag förstår allt det här med att det kostar att ha en fysisk butik, personal som står där & man får hjälp. Eftersom jag själv jobbar i extra i butik har jag full förståelse. Skillnaden är kanske att det inte är så stor skillnad mellan de fysiska elektronikbutikerna & webbutikerna för att elektronik inte är något som man tjänar mycket pengar på i dagens läge & för att kunna ha bra priser tvingas butiker då & då gå minus på vissa produkter.


Detta verkar inte skönhetsbutikerna göra, på hemsidan anger parfym.se att rekomenderat pris på den här sortens foundation är 345 kr & att jag sparar 22 % på att köpa den hos dem. Hade Kicks (exempel nu för jag vet att det finns andra kedjor som t ex Åhlens som har samma priser) sålt för rekomenderat pris, dvs 345 kr hade jag tjänat 47 kr på att köpa den på nätet. Då hade jag inte brytt mig, jag hade köpt den på Kicks eller Åhlens. Bekvämligheten är ändå mer värd, att man får testa produkten + att man får med sig den direkt. Men nu snackar vi inte några 47 kr utan 122 kr. Jag som student, som redan testat den här typen av foundation & vet min färg tycker att det är mycket pengar, för foundation går åt, det köper man ändå då & då + att man behöver annat smink & schampo..


 

Om ni klickar på länken kommer ni direkt till www.parfym.se en av mina favoritsidor!

 

 

Första frågan: jag vet inte vad ni tycker, jag skulle gärna vilja veta, handlar ni smink & sånt på internet om det är mycket billigare? I det här fallet tycker jag att 122 kr mer för en foundation i butik än på internet, av samma märke, kvalité & färg är stor skillnad!


Min andra fråga: vad tycker ni om att Kicks & andra affärer säljer smink & liknande dyrare än rekomenderat pris som är satt av tillverkaren, i den här fallet Lancôme?

 


Kommentarer
Postat av: Sofie Bennulf

de som e lite trist e ju att man inte riktigt vet vilken färg man vill ha på internet. fast man kan ju förstås kolla i butik först. fast här har kicks typ inga av dom bra märkena ju:O dom har inte alls elisabeth arden lixom

2009-12-15 @ 17:56:07
URL: http://www.sofiebennulf.se
Postat av: vesna.blogg.se

Hur mår du idag? Haft de bra?

2009-12-15 @ 18:47:09
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: sofie

haha ja alla kan ju inte heta sofie...

nä ja ska till jönköping över jul sen kanske det blir lidköping nån dag i mellandagarna men jag vet inte.. hur ser det ut för dig då? vad ska du göra på nyår?

2009-12-15 @ 19:46:05
URL: http://drinkit.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

lycka till!! :

2009-12-15 @ 20:38:00
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0