Ingen ny lägenhet

Jag skulle flyttat om ungefär en månad, till en större lägenhet. Detta kommer inte bli av.

Varför?


Många anledningar. Bland annat:

  • Väggarna hade fettfläckar, ena rummet hade en mörkgrön tapet, det andra hade gulorange.
  • Det fanns bara ett mini frysfack (jag tycker om att ha mycket mat hemma)
  • Inga lådor i köket, bara skåp - var har man besticken?
  • Toaletten var katastrofal, vet inte var jag ska börja, inga utrymmen att förvara något, man får inte plats med en tvättkorg, funktfläckar som var fula & äckligt gula.
  • Golven i rummen var bruna (i plast eller vad det var, inte trä) med något konstigt mönster, detta skar sig rejält mot tapeterna.
  • Persiennerna fungerade inte, de som bodde där nu avrådde mig från att använda dem.
  • Jag var överlyckig när jag fick reda på att jag skulle få 4 garderober, när jag kom dit var de jättesmå, jättefula & en av dem hade ett stort hål i sidan (från en spark eller slag förmodligen)

Ja, detta var några av de olika orsakerna som gjorde att jag backade från den här lägenheten, även om bovärden lovade att tapetsera om, byta persienner, fixa fuktfläckarna genom att måla om. Det kändes så ovärt för mig eftersom jag skulle få vänta till februari (eller längre) för att allt skulle bli klart.



Har konstaterat: Jag är verkligen ingen vanlig student.



Kommentarer
Postat av: anna

hoppas du hittar en annan snart då!

2009-11-07 @ 15:26:48
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: ronja

usch vad jobbigt ;o



jasså, lycka till då med till tandläkarn (:

Idag har jag inte gjort mycket pysslat och bakat med min pojkvän (; vad händer i helgen dÅ?

2009-11-07 @ 15:42:51
URL: http://roonjass.blogg.se/
Postat av: Moa

usch :S de lät jobbigt..

Hoppas att du hittar en annan lägenhet snart:)

2009-11-07 @ 21:31:12
URL: http://rabarberflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0