Rated R + The Fame Monster

Såg precis att Rihannas nya skiva Rated R kommit ut på Spotify. Därför tänkte jag lyssna igenom den, lovar att återkomma med vad jag tycker här nedan.

Klicka på bilden för att komma till Spotify & skivan!

 

Även Lady Gagas nyagamla skiva är ute - The Fame Monster (endast låtarna på skiva 1 är nya, skiva 2 innehåller samma låtar som The Fame + 1 ny låt)

Vissa hävdar att detta endast är ett sätt för skivbolaget att håva in lite mer pengar från Gagas fans, vem vet, men bland låtarna finns Bad Romance & Telephone som hon gör med Beyonce.


De har även gjort om en låt som heter Video Phone, som finns på Beyoncés skiva, där dock endast med Beyoncé.. de gör en rätt så porrig video, om man får uttrycka sig så:


This is just Showbiz

 

Money, money, money

 



Recension Rated R:

 

Skivan är mörk. Jag är förmodligen inte den första eller sista som kommer att konstatera det. Den är faktiskt väldigt mörk. Inte så svårt att förstå med allt som spridits i media, kring Rihannas nakenbilder, tagna med hennes egen mobiltelefon & skickade till hennes pojkvän. Efter detta, misshandlad av sin pojkvän, bild läcker ut på internet & alla ser hur jäkla svårt hon blivit misshandlad. När man hör skivan känns allt som en PR-kupp. Inte för att jag tror att någon skulle utsätta sig själv för misshandel för att få en bra skiva (fastän media spekulerade kring Britneys "spåra-ut-rejält-tid" & ifrågasatte om allt var en kupp för att skapa Blackout skivan) jag tror inte på sånt.

 

Slutade lyssna efter ungefär halva albumet, tyckte att bästa låten var Russian Roulette den enda låten som hittils fastnat. Jag kanske ger albumet en, eller två chanser till men det får:

 


Recension The Fame Monster:

 

De nya låtarna är bra. Några är bättre än bra. Jag har två stora favoriter - Telephone (där Beyoncé gästar lite grann) en låt som jag tror kommer spelas sönder på dansgolven. Sedan är det So happy I could die som är underbar, den enda lugnare låten som jag gillar med Lady Gaga hittils! Självklart är Bad Romance redan populär & alla har vi sett den magnifika videon som bara fortsätter att gång på gång faschinera mig.

 

Även om detta är ett sätt för hennes skivbolag att tjäna mer pengar, spelar det ingen roll. De kan få mina pengar för låtarna. Detta håller!


Skivan får:



Kommentarer
Postat av: Bloggen om Fröken Mandelström

Tack så mycket! =)



Jag bekrev hur jag ville ha designen och fick hjälp. =) Så tyvärr vet jag inte hur man gör flikarna.



Härlig header. Längtar till värmen!

2009-11-28 @ 15:18:24
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Karin

hoppas ni får kul då:)

2009-11-28 @ 19:11:11
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Julia [ Fotobloggen ] ♥

hejsan.

undrar om du skulle kunna göra mig en tjänst?:)

kramar

2009-11-28 @ 21:58:30
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/
Postat av: Bloggen om Fröken Mandelström

Ja, vem längtar inte till värmen i detta höstrusk? =)



Hoppas du haft en bra lördag.

2009-11-28 @ 23:11:27
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0