Dagens goda gärning

Idag när jag var påväg hem från skolan gick jag förbi något som låg i snön. Jag böjde mig ned för att kika närmare och upptäckte att det var en mobiltelefon. Jag tryckte på en av knapparna och såg att den var påslagen, med andra ord hade någon tappat den nyligen. Jag såg mig omkring men ingen var i närheten och ingen såg ut att leta efter den.

Jag gick in i samtalslistan och ringde upp det senast uppringda numret och frågade "Hej, jag hittade precis den här mobilen, det är någon som har tappat den, vet du vems det är?" En kille svarade att det var hans flickväns och jag frågade om hon bodde i närheten av skolan, vilket hon gjorde. Hon bodde inte långt bort från mig. Han var dock inte i Örebro så han sa åt mig att leta upp ett annat namn i kontaktlistan och ringa upp det istället. Under tiden hade jag nästan hunnit hem och skulle gå över gatan. När jag letade efter namnet ser jag att en kvinna ser sig omkring och ser ut att leta efter något.

Jag gick fram och frågade, letar du efter något? Hon svarade ja och såg att jag höll fram mobiltelefonen, då sa hon "ja, åh tack" jag frågade vad hon hette för säkerhets skull och det visade sig vara hennes telefon. Hon blev så glad så att hon kramade mig. Hon sa att hon hade så mycket viktiga kontakter och annat i telefonen så hon hade blivit jätteledsen om hon inte hittat den.


Dagens goda gärning! Jag funderade på om jag skulle ta upp mobilen när jag gick förbi den ochjag valde att ta upp den. Om jag inte hade gjort det hade hon kanske inte fått tillbaka sin mobiltelefon. Om jag hade tappat min telefon och någon bara kommit fram till mig med den hade jag blivit jättelycklig!



Kommentarer
Postat av: vesna.blogg.se

va bra du e :)



aah ja förstår.. nää känner inget sånt men har inte gått så mycket i dom så vet inte, får testa någon dag :)

2010-01-13 @ 21:14:02
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0