Hur jag fixade mina lockar på nyår

Jag måste börja med att hylla Bobby's mousse som är det bästa jag provat! Mitt hår brukar vara svårhanterligt men den här moussen gjorde håret mjukt & inte alls stelt som det brukar bli av andra mousse. Jag hade i mousse innan jag lockade håret & efter att jag gjort lockarna. Inget annat dvs. ingen hårspray eller liknande. Lockarna höll hela kvällen vilket är väldigt ovanligt för mitt hår!

Efter att jag la i mousse använde jag den här locktången från OBH Nordica. Jag vet att det brukar fungera att använda plattång men tycker att det är svårt att göra det på mig själv (håret i bak) dessutom känns det som att det sliter mycket på håret. Den här locktången kan jag verkligen rekommendera. Det går att ställa in hur mycket värme man själv vill använda (för allas hår är olika) & lockarna blev stora på mig även om den bara är 19 mm i omkrets. Desto mindre locktång = desto längre håller lockarna! Nu är inte jag någon expert på området men jag talar utav egen erfarenhet & självklart utifrån min hårtyp!

Lockarna blev inte som på modellen av locktångens förpackning. Den här bilden är tagen någon timme efter att jag gjort lockarna, men detta är pretty amazing för mitt hår. Tro mig!


Kommentarer
Postat av: eilisar&johanna

snyggt:)

2010-01-09 @ 01:38:29
URL: http://jagominkompis.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha jag tror du kan en del faktiskt :) Jag blir lite "sur" över att Bobbys var bra, ogillar honom så jag vill att hans grejer ska suga haha! Men jag håller med, jag gillar också mousser som mjukar upp håret ist.

Linnet var snyggt! Var det på rea? Angående färgen, så ja.. det blir ju plattare av mörkare färg/toning. Men det kan också ha att göra med att det är vinter och mössan åker på och av. Jag la ner mössan för en vecka sedan (får skjuts på dagarna) och frisyren är mycket fylligare. Annars kan du väl prova att hela håret självtorkat, spraya lite hårspray i rötterna och föna upp och ner en kort stund. Det hjälper en del. Kram!

2010-01-09 @ 11:05:38
URL: http://bessis.blogg.se/
Postat av: sofie

haha jo lite litet har de allt blivit men det är pga sommelierutbildningen. Den bästa finns i sthlm så ja tänker inte lägga 40 000 på nån skitutbildning här i gbg... får se om jag läser klart, det beror på

2010-01-09 @ 11:22:00
URL: http://drinkit.blogg.se/
Postat av: sara

haha. pizza är gott ibland. :)



fina saker du har shoppat!



kramis

2010-01-09 @ 19:25:46
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: vesna

fin du va på nyår =)

2010-01-10 @ 10:18:01
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0