ÖPPET BREV TILL ER SOM SKÖTER ÖREBROS STADSBUSSAR

Hej Länstrafiken Örebro!


Jag väntade i ca 40 minuter i minusgrader, på en buss som skulle komma ca 5 minuter efter att jag anlände till busshållplatsen. På er hemsida står det att busstiderna kan variera med 5 minuter än vad som är angivet. Det kan jag respektera. Det kom en buss efter 20 minuter som endast åkte förbi & som inte hämtade upp oss ca 100 pers som väntade på den, jo varför? Det var upp mot 80-100 pers i den andra bussen. Efter 40 minuter frös jag så enormt mycket att jag nästan började gråta av kylan/smärtan. Jag är ingen person som gråter i vanliga fall. Detta skriver jag för att illustrera min frustration för er just nu.

Jag har två förslag till er:

* Det borde för det första finnas någon spärr på hur många personer som får åka i bussarna. (om detta redan finns, se till att era busschaufförer följer detta)

När en buss åker i 20km/h då är det något fel!
Hur ska chaufförerna hinna i tid om de går så sakta & hur ska de hinna när obegränsat antal personer får gå på?


* För det andra, det måste gå fler bussar på linje 12. I alla fall under vintern!


Jag har åkt linje 12 från studentgatan mot stan våghustorget/järntorget/resecentrum i två & ett halvt år. Jag vet att det behövs fler bussar & jag vet att detta ofta diskuteras bland passagerarna.


Dessutom borde ni kunna fixa detta nu, när ni har höjt alla biljettpriser.



Fixa det nu.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Svar: Ja, den svarta är också fin! :) Men den vita är liiite finare ;D

2010-01-29 @ 19:49:59
URL: http://mathildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0