EN VANLIG ONSDAG

Såg September i Ericsson Globe, en vanlig arbetsdag.. vill inte skryta eller något..
Åkte tunnelbanan mot stan efter att jag varit i Globen.. tog den här med min sugiga - ursäkta uttrycket - mobilkamera men det blev rätt bra om man bortser från skuggorna längst upp, ellerhur?
Har suktat efter en tröja i ungefär den här färgen. Jag är dock inte säker på modellen, hade velat ha tröjan lite mindre oversize i ryggen där den var lite hängig, dock hade Zara endast typ 10 M kvar? Fattar inte deras storlekssystem / inköp, kan någon förklara? Anledning till att hela jag inte syns på bilden = trött & sliten, så nu vet ni - håna mig inte!
En av de snyggaste kavajerna jag sett på länge! Tänkte pröva den men som den ansvarsfulla shopparen jag har blivit kontrollerade jag materialet och jag tänker - är det värt att ge 999 kr för en kavaj i polyesterblandning? Tänker att livslängden är ca 10 gångers användning? Förlåt Zara, men snälla kan ni ha lite bättre kvalité på era snygga kläder. Plz.

Kommentarer
Postat av: Selma

Zaras koncept är att ha få storlekar av varje vara avsiktligt för att man ska känna sig rätt "unik" med sitt plagg. De använder sig inte av samma system som exempelvis H&M och Gina som kommer ut med en kollektion som de sedan har under en längre tid och under denna tid erbjuder ett stort utbud av alla storlekar. Zara å andra sidan kommer ut med nya kollektioner många fler gånger under ett år och väljer då att sälja få storlekar och därmed erbjuda konsumenten mer unika plagg. :) Kan vara både bra och dåligt, men ändå skönt med en sådan butik, som har bra priser och ändå har inte "alla" de kläderna så som det ibland känns med H&M och Ginas kläder. :)

2011-09-08 @ 09:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0