KUALA LUMPUR

 Sliten tjej som flugit från Bangkok till Kuala Lumpur tycker själv jag ser hemsk ut här men bjuder på det
 
Pasta i asien som smakar bra - wow! 
 
Carbonara med beef bacon!! 
 
Obligatoriskt Starbucks för att surfa/instagramma en stund 
 
Durian - herregud vad det stank!! 
 
Kinesisk restaurang 
 
 Street Food
 
 Drakfrukt
 
Sliten tjej dricker coccosvatten ur en färsk cocosnöt! Mycket godare än på flaska.
 
Grinden till det gamla slottet i Kuala Lumpur
 
På väg till slottet
 
Slottet - vi fick inte fota innuti men det fanns mycket fint men kändes väldigt pråligt á la Dynastin typ
 
Jag, Kuala Lumpur Tower "på" huvudet och Petronas Towers till höger
 
Fint men poolen var ju inte så ren.. he he
 
Utanför det nya slottet där kungaparet bor idag
 
Batu caves - missa inte detta när ni är i Kuala Lumpur, statyn är bisarrt stor
 
Jag och Adis bror Aldin på väg upp
 
Pråliga souvenirer, men varför inte liksom
 
Fint
 
Åkte även förbi "National Monument" ja, det var väl fint..
 
En blomma som jag fotade
 
Ett gäng bilder från Kuala Lumpur. Vi var inte så nöjda med hotellet, läget var superbra men that was it. Vi bode precis i smeten och hade 5 min med promenad till shoppingcentret Pavillion (om ni som varit där vill navigera er). Det fanns dock väldigt mycket att se och jag skulle absoult rekommendera alla som är i närheten att ta ett stopp i Kuala Lumpur och se staden. Vi åkte runt med en taxi som väntade på oss under tiden som vi besökte olika sevärdheter. Slotten var helt okej, det gamla kunde man gå runt i men fick som sagt inte fota, Batu caves var mest värt. Vi var utanför Petronas Towers men gick inte in eftersom vi redan varit uppe i världens högsta Burj Khalifa sedan tidigare och för att vi gjorde ett besök på Baiyoke i Bangkok. Vi kände att det fick räcka med torn för ett tag. Hoppas ni gillar bilderna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0