23.31

Sitter i sängen har på lite skön musik & bara tar det lugnt. Min lilltå är jättevarm & gör smått ont. Borde inte varit ute & gått så långt. Känns som jag har feber. Jag är trött. Jag kan dock inte somna än. Har för mycket att tänka på. Jag är världens mest upptagna människa som inte gör något just nu. Jag vet inte var dagarna flyger förbi - jag gör ju lite. Dock inte så mycket som jag borde.

På lördag avgår jag som distriktsordförande för SSU Skaraborg. Många som känner mig undrar nog hur jag tänker kring det. Jag har tänkt ganska mycket men jag vet inte vad det är jag egentligen skall komma fram till? Jag känner både vemod & glädje inför att lämna styrelsen.

Om man endast ser till mitt politiska engagemang har jag lärt mig väldigt mycket genom Skaraborgs SSU distrikt & framförallt genom att ha varit ordförande i en tid utan anställd eller någon som helst personal. Det är inte enkelt. Det är jävligt tufft för att vara ärlig. Arbetet man utför är ofta osynligt. Alla telefonsamtal & dokument som skrivs kvällstid helt frivilligt. Vem räknar dem? Jag menar inte att man ska få materiell kompensantion men uppskattningen är ibland väldigt låg. Tror alla ordföranden känner igen sig i det jag säger. Men det är bara att kämpa på. Jag brinner verkligen för SSU har gjort det länge & känner att jag kommer fortsätta vara aktiv i SSU på ett eller annat sätt.

Jag glädjs dock åt att lämna ett växande distrikt som har många nya eldsjälar som skall ta över & lära sig, fortsätta & driva rörelsen framåt. Jag glädjs också åt att jag får ta en paus & ventilera alla nya erfaranheter jag fått med mig. Jag glädjs åt att kunna sätta universitetsstudierna i total fokus det sista året samt att jag kan ägna fler helger med mina nära & kära.

Så känner jag just nu sen kände jag såhär i Juli vilket är väldigt väldigt länge sen men samtidigt håller jag med om det som står. Jag har börjat släppa det med hur andra ser på mitt ledarskap & det jag gör. Jag har lärt mig att någon alltid kommer sitta någonstans i sitt lilla hörn & peka, viska eller högt säga att man inte duger. Jag vet att jag duger & att jag är jäkligt bra & jag har inget mer att säga än att jag går ur detta med huvudet högt & tackar för ett  bra år som ordförande, flera bra år i styrelsen & önskar min efterföljare lycka till.


I november 2005 gick jag min första SSU 1:a - ser ni mig?

När jag blev ordförande i SSU Lidköping var vi ute väldigt ofta & pratade med andra ungdomar

Jag lärde mig valarbeta dvs. kampanja i valet 2006

Jag kampanjade med andra SSUare oops vad gör vi? Tur att det bara var tejp!

Vi var ett helt gäng från SSU Skaraborg som åkte på valläger

Såhär såg vi ut innan vi skulle tåga in i Visby

Såhär såg jag ut i tåget - det var så varmt & roligt!

Jag & Milli några få dagar efter nyår på självaste nyårskurserna på Bommersvik!

På kvällarna var det singstar & politiksnack som gällde!

Vi samlades i regn för att tåga in i olika städer på första maj!

Jag höll ett antal tal under min tid som ordförande i SSU Lidköping.. detta i kyla - men kampen fryser inte! Eller vad säger ni?

Med andra ord har jag haft några riktigt roliga & sköna år med SSU & jag hoppas att det blir fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0